donderdag 17 december 2009

SNEEUW!


Vandaag begon dubbel goed: De baas is de hele dag vrij en voor het eerst kwam er een serieus pak sneeuw van boven: SPELEN! Om goed te maken dat we afgelopen dinsdag niet naar de puppy training konden had de baas nog een derde verrassing in petto: Priveles van Sandy van KenSA die samen met Kees Agility trainingen geeft en zelf ook aan echte wedstrijden meedoet. Vrouwtje en Vledder hebben daar wel al van de zomer buiten getraint maar ik kende ze natuurlijk nog niet.

Het was al een avontuur om er naar toe te rijden, Ik mocht voor het eerst alleen achterin de auto, achter het homemade hondenrek van Oom Mel, met mijn botje en piepjes zodat de baas veilig door de "sneeuwstorm" zijn weg naar een klein dorpje in de Zak van Zuid-beveland kon vinden.

Te laat, maar helemaal heel en zonder blikschade vast het bij aankomst eerst tijd voor een lekker bakje koffie en terwijl de Baas en Sandy lekker aan het beppen waren heb ik hun hele huis eens lekker verkend. Erg leuk was dat ik mezelf telkens terug zag in de spiegeldeur van de oven??

Sandy heeft mij en het baasje daarna een aantal leuk oefeningen en trucjes geleerd met behulp van een aantal simnpele huishoudelijk artikelen. Zo mocht ik "over" een trap lopen die plat op de grond lag, maakte ze een wiebelende wip van een plank op een opgerolde handdoek en is een kastopstap stoofje een ideaal podium om mij met al mijn vier poten op te laten staan of zitten. Leuk joh!

Tot slot gingen we nog even de achtertuin in voor sneeuwfoto's, Maar je begrijpt het wel: ik laat me niet zomaar door iedereen op de foto zetten. Dus het is maar goed dat de baas ook stiekem nog wat plaatjes heeft geschoten.



Omdat Kees en Sandy in de winter ook binnen trainen geven en voorlopig nog helemaal volgeboekt zitten komen we op de wachtlijst, wel gaan we volgende week even polshoogte nemen in de manage en kennismaken met alle honden die al wedstrijden kunnen lopen....Spannend en wie weet kan ik dan toch een tunneltje meepakken.

Fellow

1 opmerking:

  1. Leuk he spelen in de sneeuw. Er lekker doorheen schuiven met je neus en er vooral veel in happen. Ik vermaak me wel vandaag!!!

    Poot Fedor

    BeantwoordenVerwijderen