zondag 10 januari 2010

Nieuwjaars training DRG


Vandaag was de nieuwjaarstraining van de Delta Reddingshonden Groep kortweg DRG. Dus mocht ik vanochtend mee om kennis te gaan maken met de rest van de leden en hun honden. In de auto helemaal naar het Zilveren Schor bij Arnemuiden, Daar werd er ondanks de koude en sneeuw een complete maandelijkse zondagtraining gedraait. Nu hadden we het wel zo gepland dat we pas om 11:00 met de eerste koffie pauze kwamen dus mocht ik direct lekker knuffelen en snuffelen met iedereen.
Toen er weer gestart werd met het zoeken naar de "slachtoffers" mocht ik met de baas achter een combinatie aan lopen en kon ik stiekem al even kijken hoe het de praktijk zou moeten. Als het slachtoffer eenmaal was gevonden, konden wij ook nog even snel zien hoe die er helemaal verstopt en ingepakt in de bosjes bij lag. Spannend hoor!!
De komende periode tot ik vijf maanden oud ben mag ik zo nu en dan wel even komen kijken, maar het echte trainen begint pas eind maart. Dus daar kijken we nu al naar uit!! Hoe reddingshondenwerk en het zoeken naar mensen precies in elkaar zit dat zal mijn baas de komende maanden in mijn BLOG verder toelichten.

Fellow.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten