woensdag 17 augustus 2011

Zoeken in het donker

Gisteren was de wekelijkse dinsdagavond training van de DRG in het bos "de Vinkeberg" bij Hoogerheide, nabij het vliegveld.

Een grote opkomst ondanks de vakantie periode, en weer veel vreemde mensen die als vrijwilliger een avond kwamen slachtoffer liggen of met de hond eens kwamen kijken hoe een DRG training er aan toe gaat.

Daarom kon er toch in twee groepen gewerkt worden. een heeele grote zoek ronde voor vier combinaties met coach Jos door het gehele gebied en voor de overige combinaties en de jonge hondjes (Cas, Sweedji en ik) kort werk onder leiding van coach Ad.

Prima weer, maar wel benauwd en vanaf 21:00 uur wordt het al weer stiekem donker en om 22:00 stonden we voor het eerst in een volledig donker bos onze rondjes te draaien. Spannend?! Niet dus!

Zoeken en Aanbrengen heb ik nu onder de knie en nadien kreeg ik dan ook de complimenten van de beide coaches. Zelfs in het pikkedonkder wist ik mijn beide slachtoffers zonder problemen te vinden en kwam ik gewoon naar de baas toe. Die dacht natuurlijk weer dat ik in het donker de weg terug naar hem toe niet zou weten te vinden: DOMME VENT!
"Vertrouw op je hond en ga niet lopen dreutelen", was de les die de baas mee kreeg naar huis. Rapportcijfers voor vandaag: Fellow = dikke acht. -) Baas = 6+ Dus werk aan de winkel voor de baas!

De komende weken gaan we veel trainen op de "LAAT ZIEN" want dat is nu hetgeen wat ik nog wel onder de knie moet krijgen. Als ze niet roepen snap ik nog niet dat ik nu wel terug mag naar het slachtoffer wat ik net gevonden heb.

Vandaag zijn er zowaar enkele actie foto's van mij gemaakt. Arlinde die met haar hond Nory een avondje kwam kijken had haar compact camera bij en vond het leuk om ons op de foto te zetten. Of ik dat goed vond? Natuurlijk. Jammer dat de baas nog niet naar de kapper was geweest. Maar ja!! Het ging ook eigenlijk om mij. De baas heeft aansluitend van het introductie rondje van Arlinde en Nory ook nog foto's gemaakt. Dus helemaal top!

Fellow











1 opmerking:

  1. STOER BROER...Wij zijn veel slimmer dan onze baasjes denken hahahahaha...enne jij was idd de knapste hoor..je haar zit prima

    lebber van je broer pauchan

    BeantwoordenVerwijderen