dinsdag 26 juli 2011

STAP 3 en een half?

Vandaag was de wekelijkse dinsdagavond training van de DRG in het bos en nabij de kreek bij West-Kapelle, aan de voet bij de KNRM post.

Een kleine opkomst vanwege de vakantie periode, maar wel veel vreemde mensen die als vrijwilliger een avond kwamen slachtoffer liggen.
Dat zouden meer mensen moeten doen!!
Daarom kon er toch in twee groepen gewerkt worden. een heeele grote zoek ronde voor twee combinaties met coach Jos en voor de overige combinaties en de jonge hondjes (Cas en ik) kort werk onder leiding van coach Judith.

Prima weer en een straf windje dwars over het water maakte het moeilijk zoeken bleek later als de slachtoffers net in bosrand lagen en de hond en geleider het pad aan de buitenkant tegen de riet en water kant aanhielden. Gelukkig haden Cas en ik als eerste twee starters daar om onverklaarbare wijze geen last van en vonden beiden wel het eerste slachtoffer. Bij het tweede slachtoffer ging het in eerste instantie mis omdat ik de geur aan het uitwerken was en er toen ineens gillende Duitse toeristen op mijn pad kwamen en dat leidt dan toch nog even af.. Later alsnog goed mijn rondje afgemaakt. Aanbrengen heb ik nu onder de knie en ik dender als een grizzly door het bos heen naar het slachtoffer om zo snel mogelijk het bringsel keurig aan de baas af te geven.

Vandaag mocht ik als verrassing van Judith voor het eerst stap 4 gaan doen.
De baas had duidelijke instructies, maar was toch een beetje van slag en vergat van opwinding de helft. Wat doet die sukkel: Kom ik net als anders na het vinden met mijn bringsel naar hem toe. Pakt hij zonder te spelen het bringsel van mij aan en roept: LAAT ZIEN!

Hoe zo: LAAT ZIEN? %&*@$_+!!! Judith had duidelijk gezegd: EERST spelen en dan pas het commando geven. Dus daar stond ik dan! wat te doen??
Gelukkig lette Judith wel op en liet ze het slachtoffer mijn naam roepen en toen begreep ik wel dat ik nog een keer daar naar toe mocht.
Vliegensvlug naar het slachtoffer terug, baas achter mij aan en daar met het speeltje natuurlijk als vanouds groot feest.
Ik snap het nog niet helemaal dus ik hoop maar dat de baas een volgende keer wel goed luistert naar zijn opdrachten! Op naar stap 4!!

En nu genieten van mijn welverdiende nachtrust. Ik ga voor pampus en dromen van de volgende STAP 4.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten