zondag 5 september 2010

DRG Zondag training "Treinen remise"

De maandelijkse zondag training van de DRG was vandaag op de lokatie bij de "Treinen remise" in de bocht op de Europaweg zuid met het basiskamp op de parallelweg nabij de OLAZ.

Dus om 09:00 de draad opgepakt waar we afgelopen dinsdag training waren gebleven. Veel zon en een straffe wind waren de plezierige bijkomstigheden om lekker te kunnen trainen met een klein clubje.
Onder leiding van coach Katinka heeft FELLOW verspreid over de dag een drietal mini sessies gedaan met telkens een ander "slachtoffer".

Alle sessies begonnen eerst "STAP 1" en daarna ook "STAP 2". Bij "STAP 2" wordt de hond eerst gejut en daarna als het "slachtoffer" weg loopt, wordt de hond omgedraait zodat hij niet meer ziet waar naar toe het "slachtoffer" weg loopt en duikt. Dus zijn zoekdrift wordt volop gestimuleerd, maar hij moet nu echt wel aan de bak: zoeken over een korte afstand!!

Alle keren was FELLOW zeer gedreven, Na het commando "ZOEK MENS" ging hij keurig aan het werk. FELLOW pakte al gauw de geur op en nam zonder aarzeling de juiste "afslag" naar de plek van zijn "slachtoffer" lag. Aansluitend als beloning volop spelen/sjoren bij het "slachtoffer" en mede dankzij het sjor bringsel niet te gauw afgeleid en volop bij de les. Keurig.

Als geleider hou ik mijn mond todat ik FELLOW ongemerkt heb aangelijnd om te voorkomen dat hij uitstapt en voor zich zelf begint. Daarna neem ik hem sjorrend en spelend over van het "slachtoffer".
Zo moet het "VAST" er in gaan komen, wat nodig is voor de volgende stappen met het echte Bringsel. Zeer belangrijk is dat ik "VAST" enorm beloon en dan compleet uit mijn dak ga als hij blijft vasthouden en doorgaat met sjoren/trekken.

Opdracht voor Baas en FELLOW: APPORTEREN!!!

Maar voor vandaag is het genoeg geweest voor onze kleine smurf...........


1 opmerking: