donderdag 2 september 2010

DRG training in Kapelle


Op dinsdagavond ben ik mee geweest naar een training van de Delta Reddingshonden Groep. Het was een speciale training, want de oudere en gevorderde reddingshonden mochten trainen in "Huize Toevlucht".







Een prachtig karakteristiek gebouw waarin jarenlang mensen met een psychische of sociale stoornis beschermd konden wonen. Deze mensen zijn recent verhuisd en dus wordt "Huize Toevlucht" binnenkort afgebroken om plaats te maken voor een appartementencomplex.



Voor de leden van de DRG een uitgelezen kans om samen met hun hond te oefenen in het zoeken naar "slachtoffers" in een gebouw. En er lagen zeker 10 nep "slachtoffers" verstopt. Verdeeld over drie verdiepingen, drie vleugels en zelfs in de kelder lagen ze in kasten, achter deuren, in hoekjes en in onmogelijke gaatjes.



Bedankt Rommeldam leiding dat jullie je vrije dinsdagavond als "slachtoffers" hebben willen opofferen om mee te willen werken aan deze training!!







Margreeth ging mee voor de support en het maken van hele serie foto's. Zelf heb ik samen met de baas en onder toeziend oog van trainer Jos en Mariƫt gezocht in de tuin rondom "Huize Toevlucht" naar mijn eigen "slachtoffers". Ging goed joh!!
Zowel Cock als Martin wist ik alle rondjes super snel te vinden. Dat is meteen feest bij die twee: Mocht ik met ze spelen met een sjording. Nog even en ik ben al bijna sterker!!
Alleen die Baas van mij was eerst weer niet goed bij de les: Begon [weer eens] te snel te praten en daardoor was ik natuurlijk afgeleid. Maar dankzij de goede feedback van de coach en overige teamleden zal hij het uiteindelijk ook wel onder de knie krijgen!!

Fellow


Geen opmerkingen:

Een reactie posten